ژورنال لباس چیست؟ [بررسی انواع ژورنال لباس]


معصومه محمدی

نویسنده
۲۸ مرداد ۱۴۰۲
زمان حدودی مطالعه:6 دقیقه

دسته بندی :

تجهیزات طراحی و دوخت
ژورنال لباس چیست؟ [بررسی انواع ژورنال لباس]

امروزه با پیشرفت صنعت مد و فشن شاهد تنوع بیشتر در طرح‌ و سبک‌های مختلف لباس هستیم و انتخاب یک مدل خاص از میان این طرح‌ها شاید کمی دشوار به نظر برسد‌. اینجاست که ژورنال و مجلات لباس می‌توانند با ارائه‌ی مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف لباس برای هر رده‌ سنی کار شما را در انتخاب […]

امروزه با پیشرفت صنعت مد و فشن شاهد تنوع بیشتر در طرح‌ و سبک‌های مختلف لباس هستیم و انتخاب یک مدل خاص از میان این طرح‌ها شاید کمی دشوار به نظر برسد‌. اینجاست که ژورنال و مجلات لباس می‌توانند با ارائه‌ی مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف لباس برای هر رده‌ سنی کار شما را در انتخاب مدل موردنظرتان راحت‌تر کنند. هر ژورنال معمولا برای سبک خاصی از لباس در نظر گرفته می‌شود و شامل نمونه کار‌های طراحان و خیاطان متفاوت در آن سبک است.

اگر به یادگیری آموزش خیاطی و آموزش طراحی لباس علاقه‌مند هستید یا برای استایل روزانه خود به دنبال ایده‌های جدید می‌گردید، از نمونه‌ کار‌های معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا الهام بگیرید و از بررسی ژورنال‌های لباس غافل نشوید.

‌ژورنال لباس چیست؟

ژورنال لباس مجله‌ای است از طرح‌‌ها و ایده‌های خلاقانه و خاص طراحان لباس که می‌تواند هم به شکل کاغذی و هم به صورت آنلاین منتشر شود. ژورنال لباس  حاصل تلاش یک طراح معروف یا جمعی از طراحان است.

بعضی از مجلات حرفه‌ای لباس به صورت اختصاصی با هزینه‌های بالا به صورت دوره‌ای فروخته می‌شوند و دسترسی به برخی دیگر از این مجلات راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است. هرچه برند لباس و طراح مورد نظر شما حرفه‌ای‌تر باشد، قیمت ژورنال لباس بیشتر خواهد شد.

عکسی از انواع ژونال های لباس و مجلات مختلف

انواع ژورنال لباس شامل چه مواردی است؟

ژورنال لباس از تنوع بالایی برخوردار است و اکثر برند‌ها با این هدف بر روی آن مانور می‌دهند که مخاطب را نسبت به خرید ست کامل ترغیب کنند. در کل دو نوع ژورنال لباس داریم.

  1. ژورنال عمومی: مجله‌ی ژورنالی که به دستتان می‌رسد شامل طراحی‌های چندین برند مختلف است تا متغیر‌های بیشتری برای مشاهده و انتخاب داشه باشید؛ اما این حالت تمرکز کافی را به شما در انتخاب مدلی که مدنظر دارید نمی‌دهد.
  2. ژورنال اختصاصی: در مورد دوم تمرکز اصلی بر روی ویژگی خاص مانند لباس عروس، لباس مجلسی شب، لباس رسمی و… است و در آن واحد می‌توانید یکی از دسته بندی‌های لباس‌ زنانه یا مردانه را مشاهده کنید.

لیست کامل ژورنال‌های لباس

در ادامه با پنج دسته بندی مختلف از ژورنال لباس آشنا خواهید شد.

  • ژورنال لباس خانگی
  • ژورنال لباس دخترانه
  • ژورنال لباس مجلسی ترک
  • ژورنال لباس مردانه
  • ژورنال مانتو

ژورنال لباس خانگی

بسیاری از ژورنال‌‌های معروف تمرکز خود را بر روی لباس‌های خانگی گذاشته اند و همین باعث شده تا ژورنال لباس خانگی زنانه و مردانه طرفداران خاص خودش را داشته باشد. 

یکی از ویژگی‌های بارز استایل خانگی در ژورنال‌ها نمایش آزادی، راحتی، زیبایی و در عین حال شیک بودن لباس‌ها است. اگر به دنبال داشتن ترکیبی زیبا در خانه یا دور همی‌های دوستانه‌ هستید، ژورنال لباس خانگی برند‌ها را مشاهده کنید.

یکی از مزایایی که در رشته طراحی لباس به شما کمک می‌کند، داشتن مجموعه ژورنال‌های لباس خانگی است. خوشبختانه دوره‌های رایگان زیادی وجود دارند که طراحی لباس و رنگ شناسی را به شما آموزش دهند.

نمونه عکس ژورنال لباس خانگی

ژورنال دخترانه

این ژورنال لباس متناسب با رده‌های سنی و سلایق مختلف دختران طراحی شده و مدل‌های بسیار خاص و زیبایی دارد. طرح‌های نوجوان پسند این مجلات شامل شلوار لی، لباس‌های کشی و راحت، ست تدی و لباس‌های رنگارنگ به صورت فصلی هستند.

هدف اصلی ژورنال دخترانه، تمرکز روی تولید لباس‌های راحت و آزاد است.

نمونه عکسی از ژورنال های لباس دخترانه

ژورنال لباس مجلسی ترک

ژورنال لباس مجلسی توجه زیادی به نوآوری در طرح‌ها، کیفیت پارچه و جزئیات دوختی دارد. الگو‌ها، رنگ‌ها، نماد‌های مختلف، معماری و طبیعت جزو منابع الهام برای طراحی ژورنال لباس‌های مجلسی ترک هستند.

شما می‌توانید این ژورنال را در دو دسته بندی متفاوت شامل لباس شب و لباس عروس تهیه کنید.

نمونه عکسی از ژورنال لباس مجلسی ترک

ژورنال لباس مردانه

ژورنال مردانه در دسته بندی‌های مختلفی ارائه شده و اطلاعات کاملی درباره انواع فرم بدن به شما می‌دهد تا بتوانید لباس مناسب با اندام‌تان را پیدا کنید.

  • ژورنال‌ فصلی
  • ژورنال مناسبتی
  • ژورنال رسمی

این مجلات  رده‌های سنی مختلف از کودک و نوجوان تا میانسال و افراد پیر را در بر گرفته و استایل‌های لاکچری، شیک و کلاسیک متناسب با انواع سلیقه ارائه می‌کنند. 

نمونه عکسی از ژورنال لباس مردانه

ژورنال مانتو

از سری ژورنال‌های معروف در در بازار مزون‌‌های ایران ژورنال مانتویی است. مانتو‌ها برای سنین مختلف در هشت دسته بندی ارائه می‌شوند.

  • رسمی
  • شرکتی
  • مهمانی
  • دورهمی ساده
  • گردشی
  • ورزشی
  • کژوال و روزمره
  • فصلی
نمونه عکسی از انواع ژورنال مانتو

۱۰ مجله‌ی برتر مد ژورنال لباس تا سال ۲۰۲۳

در ادامه لیست ده ژورنال لباس برتر فرانسه و جهان را مشاهده می‌کنید.

نمونه عکسی از انواع ژورنال های لباس مجلات مختلف

10. مجله ی ژورنال لباس ووگ(Vogue)

مجله ی ژورنال لباس ووگ(Vogue)

9. مجله ی ژورنال لباس الی (Elle)

مجله ی ژورنال لباس الی (Elle)

8. مجله ی ژورنال لباس هارپر(Harper)

مجله ی ژورنال لباس هارپر(Harper)

7. مجله ی ژورنال لباس ونیتی فیر(Vanity Fair)

مجله ی ژورنال لباس ونیتی فیر(Vanity Fair)

6. مجله ی ژورنال لباس آلور (Allure)

مجله ی ژورنال لباس آلور (Allure)

5. مجله ی ژورنال لباس دلبلیو مگزین(w magazine)

مجله ی ژورنال لباس دلبلیو مگزین(w magazine)

4. مجله ی ژورنال لباس تاتلر (Tatler)

مجله ی ژورنال لباس تاتلر (Tatler)

3. مجله ی ژورنال لباس ماریا کلیر (Marie Claire)

مجله ی ژورنال لباس ماریا کلیر (Marie Claire)

2. مجله ی ژورنال لباس مادام فیگارو (Madame Figaro)

مجله ی ژورنال لباس مادام فیگارو (Madame Figaro)

1. مجله ی ژورنال لباس نومرو مگزین (Numéro Magazine)

مجله ی ژورنال لباس نومرو مگزین (Numéro Magazine)

مزایای خرید ژورنال لباس چیست؟

  1. آشنایی با جدید‌ترین متد روز
  2. افزایش خلاقیت و الهام بخش برای طراحان لباس
  3. کمک به مشتریان در انتخاب بهتر سبک مورد علاقه خود
نمونه عکسی از ژورنال لباس و مجله

سخن آخر

در بررسی انواع ژورنال لباس آخرین و به‌روز‌ترین استایل‌های زنانه و مردانه، که پاسخگوی نیاز‌های مختلف افراد هستند در اختیار شما قرار می‌گیرند. یکی از راه‌های مورد اعتماد برای تبدیل شدن به طراح لباس یادگیری و دیدن دوره نازک دوزی خیاطی است.

معصومه محمدی

نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌