چگونه طراح لباس عروس شویم؟ [نکات مهم در طراحی لباس عروس]


معصومه محمدی
نویسنده
۲۷ شهریور ۱۴۰۲
زمان حدودی مطالعه:4 دقیقه
چگونه طراح لباس عروس شویم؟ [نکات مهم در طراحی لباس عروس]

طراحی لباس عروس یکی از کار‌های جذاب برای هنرجویان این رشته است. توجه به جزئیاتی مثل سبک طراحی، جنس پارچه، متریال به‌کار رفته و نقش و نگار‌های کوچکی که با دست کار شده‌اند، به شما در طراحی بهتر لباس عروس کمک زیادی خواهند کرد. در گذشته، طراحان اروپایی و آمریکایی حرف اول را در آموزش […]

طراحی لباس عروس یکی از کار‌های جذاب برای هنرجویان این رشته است. توجه به جزئیاتی مثل سبک طراحی، جنس پارچه، متریال به‌کار رفته و نقش و نگار‌های کوچکی که با دست کار شده‌اند، به شما در طراحی بهتر لباس عروس کمک زیادی خواهند کرد.

در گذشته، طراحان اروپایی و آمریکایی حرف اول را در آموزش این رشته می‌زدند؛ اما امروزه به سادگی و با مشاهده دوره‌های آموزش دوخت لباس شب و عروس‌، می‌توانید مسیر تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه‌ای را با دقت بیشتری پیش ببرید.

چگونه طراح لباس عروس شویم؟

روزانه تعداد زیادی دانش آموخته به تعداد علاقه مندان رشته‌ی طراحی لباس اضافه می‌شود اما از آن جایی که این رشته در کشور ایران بسیار نوپا است افراد کمی به صورت حرفه‌ای آن را ادامه می‌دهند و به مراحل بالا‌تر می‌رسند.

برای اینکه یک طراح لباس حرفه‌ای شوید باید به این رشته علاقه مند باشید؛ پس از آن نیاز است تا با کسب تجربه و تمرین کردن، خلاقیت خود را افزایش دهید. هیچ کسی در زمان کم به ایده آل های خود نمی‌رسد!

زمانی که وارد این عرصه کاری شدید بهتر است صبر و پشتکار قوی داشته باشید و برای رسیدن به درآمد‌های بالا عجله نکنید.

راه تبدیل شدن به طراح لباس عروس حرفه‌ای

  1. طراحی لباس را در دانشگاه یاد بگیرید
شما می‌توانید برای یادگیری طراحی لباس در رشته طراحی و دوخت، از مقطع دبیرستان در این رشته ثبت نام کنید و این مهارت را از پایه فرا بگیرید. خوشبختانه دوره‌های آموزش خیاطی و طراحی و دوخت را در خانه و هر محیط دیگری که بخواهید، می‌توانید به صورت آنلاین تماشا کنید.
  1. در دوره‌های کارآموزی شرکت کنید

برای اینکه بتوانید مهارت طراحی یک لباس عروس زیبا را کسب کنید، بهتر است سابقه کار در فضاهای مختلفی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را داشته باشید.

  • کارگاه خیاطی
  • تولیدی لباس
  • مزون لباس

این گونه پس از گذر زمان و کارآموزی، جزء نیرو‌های اصلی آنجا شده و قادر هستید تا کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید!

  1. نمونه کار‌های تاثیرگذار ایجاد کنید

در رشته ی طراحی لباس، حرفه ای بودن‌تان بر اساس نمونه کار و طرح هایی که ارائه می‌کنید سنجیده می‌شود. هرچه تجربه‌تان در اتود زدن برای طراحی اندام، رسم چهره و جنس پارچه بیشتر باشد، اشتراک گذاشتن آن‌ها به عنوان رزومه کاری با طراحان دیگر اثربخش‌تر خواهد بود.

مهم‌ترین عامل برای بالا بردن سرعت یادگیری و کسب تجربه در زمینه طراحی لباس، کلاس‌های کمکی هستند. با گذراندن دوره‌های آموزش خیاطی و طراحی لباس شامل لباس شب و عروس، می‌توانید در بهترین مزون‌های ایران با درآمد‌ مطلوب به عنوان طراح لباس همکاری کنید!

4. از به بازار کار رشته طراحی لباس عروس آگاه باشید

بهتر است نحوه مذاکره و بازاریابی مناسب شغل خود را یاد بگیرید و بدانید کسب و کار مربوط به رشته طراحی لباس عروس چگونه اداره می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با چند فرد خبره در این زمینه مصاحبه کاری داشته باشید تا فن بیان‌تان تقویت شود و از نکات مهم در زمان بستن قرارداد‌های کاری آگاه شوید.

علاوه بر آن، اطلاع از اصول و مبانی اقتصاد، قیمت دهی درست و یادگیری نحوه بستن قرارداد باعث پیشرفت چشمگیر برندتان خواهد شد.

5. صبور باشید و تسلیم نشوید

مسیر تبدیل شدن به یک طراح لباس عروس کار راحتی نیست. حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید رقابت زیادی دارد و فقط با به‌روز بودن در آموزش‌ها، کسب تجربه در طولانی مدت و از همه مهم‌تر، صبر و پشتکار به نتیجه خواهید رسید.

بازار کار و درآمد طراحی لباس عروس

چند روش کسب درآمد برای افرادی که در رشته ی طراحی لباس عروس فعالیت می‌کنند وجود دارد؛ این شما هستید که تعیین می‌کنید از کدام روش به درآمد برسید.
  • فعالیت به صورت فریلنسری در پروژه‌های طراحی لباس عروس
  • ساخت کسب و کار خود و انجام کار در جهت تبدیل شدن به طراح لباس عروس
  • عهده دار شدن تیم طراحی لباس عروس و مدیریت آن در کسب و کار فردی دیگر

درآمد طراحی لباس عروس به صورت فریلنسری چقدر است؟

طراح لباس عروس بسته به توانایی های خود از یک تا دوازده میلیون تومان برای هر طرح پیشنهادی می‌تواند به درآمد برسد. پس از کسب تجربه کافی در زمینه طراحی لباس عروس، امکان کار با برند های خارجی و کسب درآمد دلاری از طراحی لباس عروس به صورت فریلنسری برای‌تان افزایش می‌یابد. اهمیت استفاده از سوشیال مدیا را دست کم نگیرید؛ پیج کاری و اکانت لینکدین داشته باشید تا کار‌هایتان به عنوان نمونه کار برای افراد مختلف به نمایش در بیاید.

درآمد مدیریت مزون طراحی لباس عروس چقدر است؟

زمانی که شما راه انداز کسب و کار شخصی‌تان باشید، اوضاع فرق می‌کند. جدا از مسائل مختلف در فعالیت گروهی و هزینه‌های مربوط به آن، وجود افرادی که با دقت کامل وجهه برند شما باشند بسیار کمک کننده است.

درآمد شما به عنوان مدیر مزون طراحی لباس عروس با توجه به سابقه کاری و پرسونال برندینگ صورت گرفته، می‌تواند چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان درآمد ماهانه در سال اول کاری تان باشد!

برای راه اندازی یک تولیدی لباس عروس نیازمند سرمایه اولیه نسبتا زیادی هستید که این سرمایه بسته به محل تولیدی و اجاره متغیر است. 

دوره‌های آموزش طراحی لباس عروس

شرکت در دوره‌های آموزشی طراحی و دوخت مجموعه دوخت برتر با تدریس استاد معصومه محمدی القار به شما کمک می‌کند تا مسیر تبدیل شدن به یک طراح لباس عروس حرفه‌ای را سریع‌تر بپیمایید.

برای شروع پیشنهاد می‌کنیم دوره‌ی اساسی و مهم دوره طراحی لباس و خلاقیت را ببینید و بعد به سراغ دوره‌ آموزش دوخت لباس شب و عروس بروید تا بهترین تجربه‌ها را در حیطه طراحی لباس به دست بیاورید!

معصومه محمدی
نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌