ترند‌های پاییزی: از طراحی تا رنگ


معصومه محمدی

نویسنده
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
زمان حدودی مطالعه:5 دقیقه

دسته بندی :

الگو و مدل‌ها
ترند‌های پاییزی: از طراحی تا رنگ

فصل پاییزدرست مثل طبیعت و تغییرات شگفت‌انگیزش، می‌تواند ترکیب لباس‌ها را به یک اثر هنری تبدیل کند. در این فصل، جادوی رنگ‌ها احساس خوشایندی برای هر بیننده فراهم می‌کند: از نارنجی جذاب گرفته تا قهوه‌ای دلنشین و زیتونی گرم؛ هریک به تنهایی و در کنار هم چشم‌نواز و آرامش‌بخشند.   لباسهای پاییزی به معنای واقعی […]

فصل پاییزدرست مثل طبیعت و تغییرات شگفت‌انگیزش، می‌تواند ترکیب لباس‌ها را به یک اثر هنری تبدیل کند. در این فصل، جادوی رنگ‌ها احساس خوشایندی برای هر بیننده فراهم می‌کند: از نارنجی جذاب گرفته تا قهوه‌ای دلنشین و زیتونی گرم؛ هریک به تنهایی و در کنار هم چشم‌نواز و آرامش‌بخشند.   لباسهای پاییزی به معنای واقعی کلمه شبیه به یک پازل هنری هستند که با طراحی‌ها و جزئیات‌شان دل هر علاقه‌مند به مد و فشن را می‌ربایند. از کت‌ها و پالتوهای طرح‌دار گرفته تا کلاه‌های پاییزی زیبا، ترندهای هرسال باعث می‌شوند تا همیشه در پوشش خود حس تازگی و جذابیت داشته باشیم.

ترکیب درست رنگ‌های پاییزی تاثیر بسیار زیادی روی استایل می‌گذارند و انتخاب درست طرح و رنگ لباس می‌تواند حس و حال بهتری را در روز‌های سرد و بارانی فراهم کند.

هر سال با توجه به شرایط محیطی و فرهنگ یک جامعه، روند انتخاب ترند‌های پاییزی توسط برند‌های بزرگ تغییر می‌کند. پس اگر دوست دارید استایل پاییزی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشید و به دوره‌های طراحی لباس علاقه‌مند هستید، نکات مهم این مقاله را از دست ندهید!

رنگ‌های ترند پاییز ۲۰۲۳

ترندهای پاییزی برای استایل در این فصل از جذابیت و طیف رنگی خاصی برخوردار هستند. اینطور به نظر می‌رسد که پاییز، فصل رنگ‌های گرم و دلنشین است.

در ادامه چند رنگ زیبا برای استایل پاییزی را معرفی می‌کنیم.

1. نارنجی زنگاری (Terracotta Orange)

رنگ نارنجی طیف‌های فراوانی دارد که می‌توانید برای استایل لباس‌هایتان از آن استفاده کنید. اما نارنجی زنگاری یکی از بهترین رنگ‌های ترند پاییز ۲۰۲۳ است که همه افراد با هر تناژ پوستی که باشند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

رنگ‌های سرمه‌ای، بنفش، آبی آسمانی، سفید، سبز، قهوه‌ای، مشکی و زرد انتخاب مناسبی برای ترکیب شدن با نارنجی زنگاری هستند.

2. سبز زیتونی (Olive Green)

سبز زیتونی نمایانگر حس طبیعت و آرامش است و بیشترین استفاده را در پالتو، کت‌ و شلوار، شال و کیف دارد.

سبز زیتونی را می‌توانید با رنگ‌های عسلی، سبز کم‌رنگ، خردلی، کرم، سفید، گوجه‌ای و کهربایی ست کنید.

3. خاکستری سیر (Earthy Gray)

شاید فکر کنید رنگ خاکستری بیشتر نماد غم و اندوه است تا در نشان‌دهنده‌ی احساس شادابی؛ اما طیف‌های مختلف این رنگ مانند خاکستری سیر، می‌تواند تداعی ‌کننده‌ی حس و حال خوب روز‌های بهار باشد.

اکثر رنگ‌ها به خصوص طیف‌های مختلف رنگ زرد، عسلی و مشکی،‌ می‌توانند برای ایجاد استایلی زیبا به عنوان رنگ مکمل خاکستری سیر استفاده شوند.

4. ارغوانی (Pink Berry)

رنگی که در تصویر مشاهده می‌کنید نقش بزرگی در ایجاد استایل‌های زیبا و ترند پاییزی دارد. به شرطی که آن را با رنگ‌های درستی مثل سفید، طلایی، مشکی، صورتی، نقره‌ای و زرد ست کنید.

این رنگ متعلق به خانواده رنگ زرشکی است و به همین دلیل، نگاه‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

5. قهوه‌ای تیره (Dark Brown)

رنگ قهوه‌ای تیره یکی از انتخاب‌های کلاسیک، با وقار و دلپذیر برای پاییز است. این رنگ باعث می‌شود تا سن‌تان بیشتر از چیزی که هست به نظر برسد و اگر به عنوان رنگ اصلی در پالتو، کاپشن یا شال استفاده شود، حس اطمینان و اعتماد را به شما منتقل می‌کند. اگر به مبحث تاثیر رنگ‌ها در رفتار و احساسات علاقه‌ دارید، می‌توانید درباره این موضوع، مقاله‌ی کامل روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه کنید.

رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای روشن، کرم، وانیلی، نقره‌ای، آبی آسمانی، مشکی و… جزو رنگ‌های مناسب برای ترکیب با قهوه‌ای تیره هستند.

6. زیتونی دودی (Dusty Olive)

این رنگ از خانواده سبز است که به مقدار کمی با رنگ طلایی ترکیب شده و جزو ترند‌های پاییزی 2023 به حساب می‌آید. استفاده از رنگ  زیتونی دودی در کت‌، کفش‌ و حتی اکسسوری‌های مردانه و زنانه، به استایل پاییزی شما زندگی می‌بخشد؛ مخصوصا اگر با رنگ‌هایی مثل خاکستری، طلایی، طوسی، خرمایی، کرم، نقره‌ای و نارنجی ترکیب شود.

7. خردلی گرم (Warm Mustard)

خردلی گرم از آن رنگ‌های پر طرفدار پاییز به شما می‌رود که احساس تازگی و حال خوب در بر دارد. اگر دوره‌های آموزش خیاطی و طراحی لباس را گذرانده باشید،‌حتما با ترکیب رنگ‌های مکمل خردلی آشنا هستید؛ برای اینکه استایل شما متفاوت و جذاب به نظر بیاید بهتر است خردلی گرم را با سورمه‌ای، صورتی، سبز،‌فیرزه‌ای، سفید، مشکی، خاکستری، قهوه‌ای تیره و نقره‌ای ست کنید.

آیتم های ضروری برای فصل پاییز

  1. پالتو و کت‌ : یک پالتو یا کت به رنگ تیره می‌تواند به استایل پاییزی شما جذابیت خاصی ببخشد. اما اگر به دنبال القای حس شادابی و تازگی در تمام استایل خود هستید، رنگ‌های روشن را فراموش نکنید.
  1. دامن‌ و شلوار: حتما برای قسمت بالاتنه از رنگ‌های مکمل و دارای کنتراست استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر نسبت به کنتراست رنگ‌ها، تماشای دوره آموزش رنگ شناسی می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  1. کفش‌: یک جفت بوت یا کفش در رنگ‌های ترند پاییزی می‌تواند استایل زیبایی برای‌تان ایجاد کند. سعی کنید از رنگ‌های عرف و همیشگی مانند مشکی و عسلی دوری کنید و تا جای ممکن خلاقیت به خرج دهید.

فرقی نمی‌کند که خانم هستید یا آقا؛ در کل استفاده از همه رنگ‌ها در پاییز مجاز است. ما به شما رنگ‌هایی معرفی می‌کنیم که در این فصل خودشان را بیشتر از فصل‌های دیگر نشان می‌دهند. 

  1. لباس‌های نمدی: لباس‌های نمدی به عنوان یک گزینه شیک و گرم برای پاییز به حساب می‌آیند. پالتو‌، نیم بوت، شال گردن و.. نیز جزو اکسسوری‌های مهمی در زمان پوشیدن لباس‌های نمدی به حساب می‌آیند.
  1. اکسسوری: اکسسوری‌هایی مانند کلاه، دستکش، گردن‌بند یا حتی کیف در رنگ‌های گوناگون می‌توانند به سادگی به استایل‌های پاییزی شما تنوع ببخشند. از آن‌ها غافل نشوید!
  1. پیراهن‌ و بلوز: یک پیراهن یا بلوز می‌تواند به عنوان یک لایه متفاوت در استایل پاییزی شما وجود داشته باشد و شما را گرم نگه دارد. 

برای ست کردن پیراهن می‌توانید استایل مونوکروم بزنید، یا تمام رنگ‌های متضاد با آن را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله با هفت رنگ پر طرفدار در روز‌های سرد پاییز آشنا شدیم و یاد گرفتیم برای داشتن استایل زیبا و شیک، هر رنگ را با چه رنگ دیگری ست کنیم. البته که دوره‌های آموزش طراحی لباس به خوبی این موارد را به طور کامل به شما آموزش می‌دهند و برای یادگیری دقیق‌تر بهتر است به سراغ آموزش‌های رایگان رنگ شناسی هم سری بزنید.

به طور کلی برای خلق یک استایل خوب، بهتر است به تمام جزئیات دقت کنید؛ این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید هر رنگ برای چه لباس یا اکسسوری استفاده شود، یا کدام رنگ طیف بیشتری داشته باشد و به چشم افراد دیگر بیاید! 

علاوه بر آن، انتخاب رنگ‌هایی که با شخصیت و سلیقه شما همخوانی داشته باشند به شما اجازه می‌دهد استایل منحصربه‌فردی ایجاد کنید و از فصل پاییز لذت ببرید.

رنگ مورد علاقه شما در فصل پاییز چیست؟

معصومه محمدی

نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌