درآمد خیاطی چقدر است؟ همه چیز درباره آینده این شغل پولساز


معصومه محمدی

نویسنده
۱ شهریور ۱۴۰۳
زمان حدودی مطالعه:4 دقیقه

دسته بندی :

مقالات آموزشی
درآمد خیاطی چقدر است؟ همه چیز درباره آینده این شغل پولساز
خیاطی در تمام سال‌ها و دوران‌ها جزو مشاغل پردرآمد بوده است. این شغل فارغ از جنسیت است و میزان درآمد آن نیز ارتباط مستقیمی با توانایی و میزان خلاقیت خیاط دارد. امروزه درآمد یک خیاط معمولی به طور میانگین حدود 15 میلیون تومان در ماه است که با رشد مهارت‌های خیاط، این مبلغ نیز افرایش

خیاطی در تمام سال‌ها و دوران‌ها جزو مشاغل پردرآمد بوده است. این شغل فارغ از جنسیت است و میزان درآمد آن نیز ارتباط مستقیمی با توانایی و میزان خلاقیت خیاط دارد. امروزه درآمد یک خیاط معمولی به طور میانگین حدود 15 میلیون تومان در ماه است که با رشد مهارت‌های خیاط، این مبلغ نیز افرایش می‌یابد. در ادامه این مطلب از دوخت برتر به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم تا راحت‌تر برای شروع و ورود به این حوزه تصمیم بگیرید.

راه‌های کسب درآمد از خیاطی چیست؟

درآمد خیاطی
درآمد خیاطی

خیاطی شغل وسیعی است و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. در واقع شما می‌توانید با توجه به علاقه شخصیتان، یکی از راه‌های زیر را برای کسب درآمد از این شغل انتخاب نمایید:

  • فعالیت در مزون (با توجه به مهارتی که دارید می‌توانید در مزون مربوطه فعالیت نمایید)
  • تاسیس مزون شخصی (شما می‌توانید مزون خود را داشته باشید، برای مثال با گذراندن دوره لباس شب و عروس می‌توانید به راحتی مزون خود را اداره کنید و در این حوزه موفق شوید)
  • فعالیت در کارگاه‌های خیاطی ( نوع فعالیت در این گونه کارگاه‌ها و یا تولیدی‌ها کاملا به میزان مهارت شما وابسته است)
  • فعالیت مستقل در خانه (شما می‌توانید در خانه فعالیت کنید و سفارش‌های شخصی دوزی را انجام دهید)

چه عواملی بر درآمد خیاطی تاثیرگذار هستند؟

همانطور که گفته شد خلاقیت عامل اصلی افزایش درآمد در خیاطی است اما عوامل مهم دیگری نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

  • به‌روز و آپدیت بودن تاثیر مهمی در افزایش درآمد این شغل دارد. زیرا، یادگیری آخرین متدها و نکته‌های مهم دوخت لباس است که نتیجه کار شما را زیبا و دلنشین می‌کند. (آشنایی با جدید‌ترین متد‌های خیاطی)
  • داشتن تخصص و مهارت فنی کافی نیز شما را از دیگر خیاط‌ها متمایز می‌کند و در نتیجه باعث افزایش درآمد می‌شود.
  • تعیین قیمت مناسب واصولی نیز باعث جذب بیشتر مشتری و در نهایت افزایش درآمد می‌شود.

البته موقعیت جغرافیایی و نوع فعالیت خیاط نیز بر میزان درآمد تاثیرگذار هستند.

درآمد خیاطی در ایران چقدر است؟

معمولا درآمد یک خیاط به تعداد مشتریان و نوع فعالیت و میزان مهارتش بستگی دارد. طبیعی است که درآمد یک خیاط حرفه‌ای بیشتر از یک خیاط مبتدی باشد.

  • یک خیاط مبتدی به طور میانگین 15 الی 20 میلیون درآمد دارد.
  • خیاط نیمه ‌حرفه‌ای، 20 الی 30 میلیون درآمد دارد.
  • خیاط حرفه‌ای و ماهر نیز با توجه به میزان فعالیتش بیش از 30 میلیون در ماه درآمد دارد.

درآمد یک خیاط ماهر در سایر کشورها چقدر است؟

خیاطی شغلی است که برای هر کشور و جامعه‌ی هدفمندی نیاز است. چنانچه یک خیاط ماهر باشید می‌توانید با تکیه بر مهارتی که دارید به کشورهای دیگر مهاجرت کنید. درآمد خیاطان حرفه‌ای در کشورهای مختلف به صورت زیر است:

  • درآمد سالیانه خیاط‌ها در کانادا به طور میانگین 34000 دلار است اما با توجه به مهارتی که دارند تا 60000 دلار نیز افزایش می‌یابد.
  • میانگین درآمدی در آلمان نیز از 30000 یورو تا 50000 یورو متغیر است.
  • درآمد خیاطان در کشور ترکیه به طور میانگین 40000 لیر است که با توجه به مهارت شما در دوخت لباس عروس افزایش می‌یابد.
  • در ایتالیا نیز که یکی از قطب‌های مد و فشن است خیاطی رونق بسیاری دارد و درآمد خیاط‌ها به طور میانگین 60000 دلار در سال است.
  • در انگلستان نیز درآمد خیاطان تا 40000 دلار است.
  • در کشور آمریکا که هر ساله تقاضای زیادی برای جذب خیاط دارد، درآمد به طور متوسط 60000 دلار در سال است.

آیا خیاطی شغل پول‌سازی است؟ چگونه می‌توان یک خیاط ماهر شد؟

میزان درآمد خیاطی
میزان درآمد خیاطی

با توجه به اطلاعات داده شده، خیاطی یکی از شغل‌های پول ساز و آینده‌داری است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. یکی از بزرگترین مزیت‌های این شغل، خود اشتغالی بودن و عدم نیاز به استخدام شدن آن است. هر فرد می‌تواند این شغل را به عنوان شغل اول و یا دوم خود انتخاب کند ودر کنار لذت خلق لباس‌های جدید، درآمد نیز داشته باشد. چنانچه به دنبال آموزش خیاطی هستید، می‌توانید با خرید دوره‌های خیاطی دوخت برتر یادگیری این هنر پر درآمد را شروع کنید. همچنین اگر در انتخاب حوزه فعالیت تخصصی خود دچار سردرگمی هستید، می‌توانید به مقاله <<آشنایی با تمامی رشته های خیاطی و معرفی بهترین رشته خیاطی>>، مراجعه کنید.

معصومه محمدی

نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌

دیدگاه خود را درباره این بلاگ بنویسید

با ارسال دیدگاه خود درباره این بلاگ به بهبود و کیفیت بلاگ ها کمک کنید.