معروف ترین طراحان صنعت مد در دنیا


معصومه محمدی

نویسنده
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
زمان حدودی مطالعه:5 دقیقه

دسته بندی :

مشاهیر و تاریخچه
معروف ترین طراحان صنعت مد در دنیا

برای درک بهتر سبک لباس‌های طراحی شده و استایل‌های ترند در جهان بهتر است با طراحان آن آشنا باشید. این هنرمندان برتر هستند که رنگ خلاقیت را در استایل‌های مختلف ایجاد می‌کنند و شناخت معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا و الهام گرفتن از آن‌ها، یکی از راه‌های خوب برای تبدیل شدن به یک طراح […]

برای درک بهتر سبک لباس‌های طراحی شده و استایل‌های ترند در جهان بهتر است با طراحان آن آشنا باشید. این هنرمندان برتر هستند که رنگ خلاقیت را در استایل‌های مختلف ایجاد می‌کنند و شناخت معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا و الهام گرفتن از آن‌ها، یکی از راه‌های خوب برای تبدیل شدن به یک طراح لباس موفق است. اگر شما هم از علاقه‌مندان رشته طراحی لباس هستید، طراحان برتر این زمینه را حتما بشناسید!

ویژگی‌های یک طراح صنعت مد موفق چیست؟

یک طراح لباس خوب در مسیر خلق برند و مشتری مداری درست، به ویژگی‌های زیر نیاز دارد.

  1. مهارت و تجسم بصری قوی
  2. خلاقیت بالا
  3. تبحر در طراحی
  4. دقت به جزئیات کار‌ها
  5. برخورداری از درک بالا نسبت به انواع پارچه، رنگ و بافت
  6. روحیه تیمی برای هماهنگی بیشتر در کار
  7. رقابت طلبی برای رسیدن به نتیجه بهتر
  8. آگاهی از آخرین ترند‌ها و اخبار مربوط به مد

چگونه به یک طراح لباس موفق تبدیل شویم؟

فرایند تبدیل شدن به یک طراح لباس به تلاش، کوشش و صرف وقت در این زمینه نیاز دارد و مطالعه سرگذشت طراحان لباس برتر و جهانی، یکی از همان راه‌های مطمئن برای پیشرفت شما است. برای حرفه‌ای شدن در این رشته پیشنهاد می‌کنیم مسیر یادگیری خود را با آموزش‌های رایگان طراحی لباس شروع کنید. 

برترین طراحان صنعت مد در جهان

در ادامه ۱۰ مورد از معروف‌ترین طراحان صنعت مد در در دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. کوکو شانل

گابریل بونور ملقب به کوکو ((Gabrielle Bonheur (Coco) یکی از طراحان مد و زیبایی در کشور فرانسه است که توانست بنیانگذار مارک شانل (Chanel) باشد. از ویژگی‌های وی می‌توان به پیروی از ساده‌ترین‌ها، تفکری کاملاً جدید و مدرن در عصر خود اشاره کرد.

  1. دانا کرن

دانا جزو معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا است که از سنین نوجوانی وارد مباحث مد و فشن شد. به سبب تلاش بسیار و علاقه بی کرانی که دانا کرن به طراحی لباس داشت توانست برند خود را در سال ۱۹۸۴ تاسیس کند. انقلابی جدید توسط این فرد در پوشاک زنانه ایجاد شد و بانوانی که قصد داشتند پوششی مدرن در زندگی روزمره خود به کار بگیرند توسط برند داناکرن حمایت شدند.

دانا به خوبی از نیاز‌های زنِ مدرن در دوره خود آگاه بود و با طراحی‌های زیبای خود، برند DKNY یا همان Donna Karan New York را طی ۳۰ سال، به عنوان رتبه‌ برتر معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا نگه داشت.

  1. جورجیو آرمانی

Giorgio Armani در سال ۱۹۷۵ برند خود را در دسته بندی پوشاک مردانه تاسیس کرد. او در قرن ۲۱ ام به معروف‌ترین و پر درآمد‌ترین‌ صاحب برند با درآمد بیش از ۱.۷ میلیارد دلار در سال شناخته شد. جورجیو آرمانی استفاده از مدل‌های زیر ۱۸ سال را ممنوع کرد تا صدمات روحی و آشفتگی‌های شغل مدلینگ، ذهن جوانان را درگیر خود نکند.

  1. کلوین کلاین

از معروف‌ترین برند‌های رده برتر در لیست خانه مد جهان است. Calvin Klein شرکت خود را در سال ۱۹۶۸ پس از سال‌ها سختی، تلاش و کار در کارخانه‌ی قدیمی تولید کت و شلوار، تاسیس کرد. گفتنی است که کلوین کلاین نتوانسته بود تحصیلات دانشگاهی‌اش در دانشگاه هنر و طراحی مد نیویورک را به پایان برساند. اما با این حال بازار کار خود را با خلق استایل هیپ هاپ گسترش داد. طرح‌های او را متناسب با مد روز، ترکیبی از هنر مدرن و کلاسیک، و در عین حال ساده و شیک می‌دانند!

  1. دوناتلا ورساچه

ورساچه جزو برند‌های معروف است که پیش از برندینگ دوباره، توسط جانی ورساچه مدیریت می‌شد؛ پس از حادثه‌ی به قتل رسیدن این فرد در سال ۱۹۹۷، خواهر او Donatella Versace روند پیشرفت این برند را قدرتمند‌تر از قبل ادامه داد. فروشگاه‌ و بوتیک‌های مختلفی در سراسر جهان، از محصولات برند دوناتلا ورساچه پر شده اند و در راس طرفداران آن، می‌توان به جنیفر لوپز و مدونا اشاره کرد.

  1. رالف لورن

خالق برند لباس‌های آستین کوتاه زنانه و مردانه مارک Polo و Ralph Lauren که بیش از ۸ میلیارد دلار درآمد ماهانه دارد. خلاقیتی که رالف لورن در زمان اوج استفاده از پیراهن در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ ارائه کرد، سبب بروز درآمد بالایی شد برای این برند شد. لورن را به عنوان معروف‌ترین طراح صنعت مد در دنیا می‌شناسند که سبکی پیچیده، ترکیب شده با ایده‌های نوآورانه و در عین حال کلاسیک دارد.

  1. کریستین دیور

برندی فرانسوی متعلق به دیور که طی همکاری موفق با برند مارسل بروک، کارآفرین ثروتمند و موفق فرانسوی در سال ۱۹۴۶ به شهرت رسید. کریستین دیور اولین فردی بود که توانست مجموعه مد و استایل خودش را در خانه مد پاریس ارائه دهد. منتقدان و طراحان برتر لباس Christian Dior را عامل تغییر در پوشش خانم‌ها به منظور حمایت از فمینیسم پس از جنگ جهانی دوم می‌دانند.

  1. تام فورد

فورد یکی از معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا و جزو برندگان جایزه بهترین طراح بین المللی است. برند او تماماً بر روی پوشاک و اکسسوری مردانه تمرکز دارد. تام فورد پیش از شروع کسب و کار خود با افراد مشهوری همچون گوچی و ایو سن لوران همکاری داشت و با کمک در به قدرت رساندن آن‌ها توانست برند خود را در سال ۲۰۰۰ به اوج موفقیت برساند. 

  1. پیرکاردین

این فرد عاشق کمالگرایی در استفاده از قوه تخیل و به کار گیری اشکال هندسی در خلق آثارش است. Pierre Cardin سبک جدیدی از لباس‌های رنگ و لعاب دار را در عین نوآوری و اصالت، برای طرفداران خود در قرن بیستم به وجود آورد.

  1. ایو سن لوران

یکی از برترین و معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا که به صورت همزمان بر روی طراحی لباس‌هاس زنانه و مردانه فعالیت می‌کند سن لوران است. Yves Saint Laurent فرانسوی را اولین فردی می‌دانند که عنوان (مد روز) را بر سر زبان‌ها انداخت؛ اولین کت و شلوار‌های مردانه از جنس پارچه کبریتی توسط این برند تولید شده‌اند!

سخن آخر

مسیر رسیدن به موفقیت در طراحی لباس علاوه بر تلاش و کوشش، به صرف زمان و تکرار و تمرین نیاز دارد. اگر دنبال راهی کمک کننده برای یادگیری طراحی لباس هستید، تماشای دوره‌های آموزشی طراحی لباس و خلاقیت،  به شما در تبدیل شدن به معروف‌ترین طراحان صنعت مد در دنیا کمک می‌کنند.

معصومه محمدی

نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌