رنگ‌ها و ترندهای لباس در سال ۱۴۰۳


معصومه محمدی
نویسنده
۱۱ بهمن ۱۴۰۲
زمان حدودی مطالعه:3 دقیقه
رنگ‌ها و ترندهای لباس در سال ۱۴۰۳

آشنایی با رنگ‌ها و ترندهای هر سال اهمیت زیادی در به‌روز بودن و خوش‌پوشی دارد. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌های خود را با توجه به حال و هوای هر سال تغییر داده و شیک بودن خود را به نمایش بگذارید. به طور کلی رنگ ها علاوه بر اینکه روی احساسات، […]

آشنایی با رنگ‌ها و ترندهای هر سال اهمیت زیادی در به‌روز بودن و خوش‌پوشی دارد. این اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌های خود را با توجه به حال و هوای هر سال تغییر داده و شیک بودن خود را به نمایش بگذارید. به طور کلی رنگ ها علاوه بر اینکه روی احساسات، عواطف و انرژی هر فرد اثرگذارند، با کنترل فشار خون، استرس و … می‌توانند بر سلامت جسمی افراد هم موثر باشند. برای همین است که هر سال گروهی از کارشناسان و رنگ‌شناسان مطرح دنیا گرد هم جمع شده و پس از جلسات و هم‌فکری‌های متعدد، رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب و معرفی می‌کنند. کمپانی پنتون یک شرکت مشهور واقع در ایالات متحده است که به عنوان معتبرترین موسسه رنگ در دنیا شناخته می‌شود و از حدود ۲۰ سال پیش تاکنون، رنگ سال توسط این کمپانی انتخاب و به جهان معرفی می‌شود. در سال ۲۰۲۴، رنگ هلویی (Peach Fuzz) به عنوان رنگ سال معرفی شد. این رنگ ترکیبی از صورتی و نارنجی است که با خود پیام‌ آرامش، امید و خوش‌بینی را به همراه دارد. انتخاب این رنگ برای امسال، با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جاری در جهان و تحت تأثیر تنش‌های بین برخی کشورها صورت گرفته است. این رنگ نه تنها نماد «دعوت به آرامش» در شرایط خاص است، بلکه بازتاب ترس و امید همزمانِ نسل‌های مختلف به ویژه نسل جوان نسبت به آینده را نیز به تصویر می‌کشد.

رنگ هلویی در مد و فشن

رنگ هلویی انرژی زیاد و ترکیب‌پذیری بسیار خوبی با سایر رنگ‌ها دارد. این رنگ با تأثیرات مثبت خود، حس آرامش و تعادل ایجاد می‌کند، انرژی و احساسات عاشقانه را بیشتر کرده، به تقویت خلاقیت و نوآوری منجر شده و استرس را کاهش می‌دهد.

در ادامه می‌توانید ببینید که رنگ هلویی با چه رنگ‌هایی ترکیب زیبایی می‌سازد. این ترکیب رنگ‌ها در زمینه‌های مختلف مثل مد و فشن، دکوراسیون داخلی، هنر، و … کاربرد دارند:

– طوسی روشن و تیره

رنگ طوسی یک رنگ خنثی و مدرن است که ترکیبش با هلویی استایلی جذاب و آرام‌بخش می‌سازد. این ترکیب برای لباس‌های رسمی، اداری و حتی استایل‌های کژوال و روزانه مناسب است.

– سفید و کرم

رنگ سفید با هر رنگی ست شده و به استایل جلوه‌ای شیک و جذاب می‌دهد. ترکیب هلویی و سفید هم برای لباس مجلسی و هم لباس‌های روزمره مناسب است. این ترکیب رنگ در عین سادگی زیبایی خاصی به ‌ظاهر می‌دهد.

– زرد

زرد یکی از رنگ‌های گرمی است که با لباس رنگ هلویی به خوبی ست می‌شود. این ترکیب، می‌تواند بسیار انرژی‌بخش بوده و حس سرزندگی القا کند. لباس رنگ هلویی را با یک شال یا دستمال‌ گردن زرد ست کنید و یک استایل زیبا برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خود بسازید.

– رنگ نیلی یا آبی آسمانی

رنگ هلویی و آبی روشن، دو رنگ گرم و سرد هستند که در کنار یکدیگر ترکیبی متعادل و هماهنگ ایجاد می‌کنند. این ترکیب رنگی می‌تواند برای هر موقعیتی مناسب باشد. از یک روز کاری گرفته تا مهمانی و جشن انتخاب این ترکیب رنگ، گزینه خوبی است. ساده‌ترین ست که می‌توانید با این رنگ‌ها بسازید، یک پیراهن هلویی همراه با شلوار جین آبی آسمانی است که یک استایل روزانه جذاب برای شما می‌سازد.

درنهایت از آنجایی که رنگ هلویی بسیار رنگ ملایم و لطیفی است، با رنگ های پاستلی و آرام خیلی خوب هماهنگ می‌شود. چند رنگ دیگر که ترکیب خوبی با هلویی ایجاد می‌کنند را در ادامه بخوانید. 

– نارنجی روشن

– سبز متالیک 

– خاکستری و نقره‌ای

– سرمه‌ای

– مشکی

ترکیب این رنگ‌ها در طراحی لباس و استایل، منجر به تعادل و هماهنگی شده، مطابق مد روز است و تنوع و جذابیت ایجاد می‌کند. انتخاب مناسب از میان این رنگ‌ها به محیط و هدف استفاده، سلیقه شخصی، و شرایط محیطی وابسته است.

معصومه محمدی
نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌