بررسی بهترین استایل‌های مت گالای 2024؛ شگفتی در طراحی لباس


معصومه محمدی

نویسنده
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان حدودی مطالعه:4 دقیقه

دسته بندی :

مد و فشن
بررسی بهترین استایل‌های مت گالای 2024؛ شگفتی در طراحی لباس

اگر از علاقه‌مندان به دنیای مد و فشن باشید، حتما نام مراسم مت گالا به گوش شما خورده است. شاید با خود فکر کنید که مت گالا تنها یک فرش قرمز ساده است اما اینطور نیست و در اصل هدف از برگزاری این مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موزه متروپولیتن (Metropolitan) است. مت گالا هرسال […]

اگر از علاقه‌مندان به دنیای مد و فشن باشید، حتما نام مراسم مت گالا به گوش شما خورده است. شاید با خود فکر کنید که مت گالا تنها یک فرش قرمز ساده است اما اینطور نیست و در اصل هدف از برگزاری این مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی برای موزه متروپولیتن (Metropolitan) است. مت گالا هرسال در اولین دوشنبه از ماه می در موزه متروپولیتن واقع در نیویورک برگزار می‌شود و شبی پر از اوت‌فیت‌های هیجان‌انگیز و به‌ یاد ماندنی را برای اهالی فشن رقم می‌زند.
مراسم مت گالا که یکی از مهم‌ترین رویدادهای مد دنیا به شمار می‌رود نخستین بار در سال 1948 توسط النور لمبرت (Eleanor Lambert) برگزار شد، اما در گذر زمان تغییرات زیادی در آن به وجود آمد. در حال حاضر مسئولیت این مراسم باشکوه به آنا وینتور(Anna Wintour)، سردبیر مجله‌ی بزرگ ووگ (Vogue) سپرده شده است.

بررسی تم مت گالای 2024

یکی از دلایلی که باعث جذابیت دوچندان این مراسم شده است وجود تم و موضوعی مشخص برای دعوت شدگان به مراسم است. تم مت گالای امسال (زیبای خفته: احیای دوباره مد) با درس کد یا آیین نامه پوششی (باغ زمان) است و این عنوان از رمان کوتاه نویسنده‌ی بریتانیایی جی جی بالارد (J. G. Ballard) الهام گرفته شده است.
موضوع این داستان در مورد زوجی است که در یک باغ پر از گل‌های زیبا زندگی می‌کنند. اما بیرون از این باغ گروهی از افراد خشمگین قصد ورود به داخل را دارند و هر لحظه به آن نزدیک‌تر می‎‌شوند. در ادامه آن‌ها متوجه می‌شوند که با هر بار چیدن گل‌ها زمان به عقب برمی‌گردد و افراد خشمگین دور می‌شوند. اما قسمت ناراحت کننده این داستان اینجاست که گل‌های زیادی برای آن‌ها باقی نمانده بود و از این رو به انتظار مرگ خود نشسته بودند.
این داستان اشاره به کمبود زمان و ناپایدار بودن ثروت و زیبایی دارد، پس طبیعتا، استفاده از المان‌های ساعت، گل، درخت، پروانه، خاک و شن، برگ و… در طراحی‌ها و استایل‌های میهمانان نقش پررنگی خواهد داشت.
در ادامه این مقاله به بررسی تعدادی از استایل‌های مت گالا می‌پردازیم.

استایل زندایا (Zendaya) در مت گالای 2024

زندایا (Zendaya)
زندایا (Zendaya)

قطعا یکی از بهترین لوک‌ها در مت گالای 2024 متعلق به زندایا است. زندایا که امسال در کنار جنیفر لوپز، کریس همسورث و بد بانی یکی از مجریان و برگزارکنندگان مراسم به شمار می‌رود، با یک لباس وینتیج آبی پا به فرش قرمز گذاشت و تمام توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.
این پیراهن به صورت شخصی دوزی، توسط طراح سرشناس جان گالیانو (John Galliano) و برند مارژلا (Maison Margiela) درست شده است. همچنین الهام گرفته شده از پر طاووس کالکشن 1999 برند دیوور (Dior) است.

زندایا (Zendaya)
زندایا (Zendaya)

دومین لوک از زندایا در مت گالا، کاستومی از آرشیو کالکشن 1996 برند ژیوانشی (Givenchy) است. زندایا این بار با کلاهی شبیه به دست گل در مراسم ظاهر شد که انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای بود، از این جهت که سیلوئت این لوک زندایا کاملا حالت ویکتوریایی داشت و در همان دوره سبک امپرسیونیسم به وجود آمد و بیشتر آثار این سبک در قالب گل و گیاه و طبیعت بود که با کلاه زندایا هم‌خوانی داشت‌.

استایل جی جی حدید (Gigi Hadid) در مت گالای 2024

جی جی حدید (Gigi Hadid)
جی جی حدید (Gigi Hadid)

جی جی حدید با لباس سفید زیبایی از برند تام براون (Thom Browne) پا به فرش قرمز گذاشت که الهام گرفته از مجسمه‌های یونان باستان، گل و گیاه و ستون‌های سفید بود. بخش مورد توجه این لباس سیلوئت جالب آن بود که به شکل یک کت در حال افتادن بود. جالب است بدانید ساخت این لباس توسط یک تیم 70 نفره انجام شده و دوخت آن تقریبا 5 هزار ساعت زمان برده است. همچنین برای تزئین این لباس از دو میلیون و هشتصد هزار مهره‌ی کوچک استفاده شده.

استایل لانا دل ری (Lana Del Rey) در مت گالای 2024

لانا دل ری (Lana Del Rey)
لانا دل ری (Lana Del Rey)

لانا دل ری یکی دیگر از مهمانان شیک پوش مت گالا بود که طرفداران خاص خودش را دارد. لانا با کاستومی از برند الکساندر مک کوئین (Alexander McQueen) در مراسم حاضر شد که چوب‌های به کار رفته در این اوت‌فیت چوب‌های درخت زالزالک و کاملا طبیعی بودند. همچنین جنس این پیراهن از ابریشم بود و تور به کار رفته در آن الهام گرفته از مه بود که با شخصیت رازآلود لانا هارمونی خاصی داشت و لوک دراماتیک و خلاقانه‌ای ساخته بود.

استایل کیم کارداشیان (Kim Kardashian) در مت گالای 2024

کیم کارداشیان (Kim Kardashian)
کیم کارداشیان (Kim Kardashian)

کیم کارداشیان در یازدهمین بار حضورش در مت گالا، با لباسی شخصی دوزی شده توسط برند مارژلا (Maison Margiela) پا به فرش قرمز گذاشت. این پیراهن الهام گرفته شده از کالکشن 2011 جان گالیانو (John Galliano) بود که کمر بیش از حد تنگ آن مورد توجه همگان قرار گرفت که یادآور کرست‌های سخت سال‌های گذشته بود. همچنین انتخاب رنگ این پیراهن نیز بسیار هوشمندانه بوده چراکه در زمان نوشته شدن رمان باغ زمان یعنی دهه‌ی شصت میلادی مردم توجه زیادی به رنگ کروم نشان میدادند.

استایل کاردی بی (Cardi B) در مت گالای 2024

کاردی بی (Cardi B)
کاردی بی (Cardi B)

کاردی بی این بار هم با ظاهر جنجالی و بحث برانگیزی در مراسم مت گالا حضور پیدا کرد. پیراهن کاردی بی توسط برند (windowsen) ساخته شده بود و قطعا از آن به عنوان حجیم‌ترین لوک در مراسم یاد خواهد شد همچنین کاردی بی برای حرکت کردن نیاز به کمک یک تیم چند نفره داشت.

معصومه محمدی

نویسنده

معصومه محمدی القار مدیر مجموعه دوخت برتر در زمینه‌ی آموزش طراحی و دوخت است. بیش از ۱۰۰ کتاب آموزشی در شاخه طراحی و دوخت، طی ۲۵ سال سابقه درخشان ایشان به عنوان دبیر آموزش و پرورش تالیف شده است که هدف والای الگو کشی آسان‌تر، و ایجاد اشتغال برای هنرجویان را در بر دارد.

اشتراک گذاری در :‌